Thursday, September 08, 2005

Did they read the same report?


Note the New York Times headline: "Medical Records Say Arafat Died From a Stroke."

Lead Paragraphs:
The medical records of Yasir Arafat, which have been kept secret since his unexplained death last year at a French military hospital, show that he died from a stroke that resulted from a bleeding disorder caused by an unidentified infection.

The first independent review of the records, obtained by The New York Times, suggests that poisoning was highly unlikely and dispels a rumor that he may have died of AIDS. Nonetheless, the records show that despite extensive testing, his doctors could not determine the underlying infection.

Now the Haaretz headline: "Medical experts: Yasser Arafat died of AIDS or poisoning"

Lead paragraph:

An analysis of the confidential medical report on Yasser Arafat's death reveals three main possibilities as to the cause: poisoning, AIDS or an infection.

Well now. I'm glad we are all clear. I'd love to get my hands on those records and see which set of reporters presented the more accurate version of the truth.

No comments:

Post a Comment